Senaste blogginläggen
Utrustade med kraft
Av Sara Yonadam | 11 maj , 2017 |
Så var inte bedrövad och nersänkt. Du är inte i underläge. När du är i Kristus är du på den plats där Han beväpnar dig med Sin egen kraft och beskyddar din väg, var helst du går fram i Hans vilja... Stå upp. Var ljus. Var ett föredöme i medmänsklighet och kraft.
När helandet dröjer...
Av Sara Yonadam | 21 apr , 2017 |
Hur hanterar vi att helande dröjer? I förtvivlan eller i tro? Eller kanske i något som svänger mellan de två... Vi kan inte bestämma över tidsaspekten; NÄR helandet visar sig. Det vi kan bestämma är vem vi ska sätta vår tro till. Vem som är vårt hopp. Och om vi ska stå fast vid den bekännelsen, eller om vi ska tröttna och ge upp.Och när du känner dig trött, vet då, att Guds helige Ande finns där för att andas liv och kraft in i dig.
Påsken är budskapet om nåd.
Av Joakim Claesson | 04 apr , 2017 |
När jag var liten, längtade alla vi barn efter påsken och då speciellt efter godis och smällare så klart. Som vuxen ser jag fortfarande fram emot den, fast då främst för vad påsken egentligen står för - Jesu seger på Golgata. Visst firar vi med god mat odyl, men jag gläder mig verkligen mest åt budskapet.
Gud har en plan för dig!
Av Joakim Claesson | 01 mar , 2017 |
Tänk om alla vi som har Jesus i hjärtat verkligen sökte Guds vilja. Hur hade då vår värld sett ut? Fler människor hade garanterat trott på Jesus. Oavsett om du vet att du är på rätt plats eller ej, så uppmuntrar jag dig att fr.o.m. idag börja fråga Gud vad han vill att du ska göra på ditt jobb och i ditt liv.
När tröttheten brottar ner dig
Av Sara Yonadam | 13 feb , 2017 |
"För när jag känner mig sådär trött att det nästan gör ont att andas, så viskar hon "Du är inte gjord för det här livet." Det låter nästan som att hon vill slå ur mig den sista luften som just är på väg ner i lungorna. Men så kommer jag på, att hon har delvis rätt. Jag är inte gjord för det här livet. Jag är gjord för mer."
Gud förmår göra långt mer än vi kan tänka!
Av Joakim Claesson | 06 feb , 2017 |
Under en av mellandagarna under julen, så hade vi besök av David "Buck" Hudson i vår församling (Citykyrkan i Älmhult). Buck sa att han inför varje nyår brukar be om att få ett ord för det år som ligger framför och det han fick inför 2017 var orden "Gud förmår".
Hur ska vi göra Guds vilja när känslorna drar iväg?
Av Sara Yonadam | 05 jan , 2017 |
Känslorna, skapade av Gud, är kryddor i människans liv. De är inte huvudrätten. De är inte tänkta att vara huvudmåltiden. Tänk om vi skulle fylla vår middagstallrik med
Gud är trofast!
Av Joakim Claesson | 29 dec , 2016 |
Varje nyår så ser jag alltid på vad som ligger framför med viss bävan och oro på vad som kan hända. Oro i världen och bekymmer runt omkring brukar dra ner min tillförsikt. I år är det första gången på väldigt länge som jag känner tvärtom. Jag har en enorm längtan efter vad Gud har i sina planer.
Vi kan väl alla vara ljus?
Av Sara Yonadam | 02 dec , 2016 |
Vi är på väg in i andra advent, och julen närmar sig. Många av oss ser på julen med glädje och förväntan, även om en viss stress över allt som ska göras och förberedas också finns. Men många, många, så många i vårt avlånga land, går in i juletiden utan denna glädjefyllda förväntan. Många människor blir mer och mer fyllda av ångest för varje advent som passerar innan högtiden når sitt klimax på julafton och juldagen.
President Donald Trump
Av Sara Yonadam | 09 nov , 2016 |
T.D. Jakes la upp en bild vid en vallokal och skrev texten: "Glad valdag, Village! En bild är värd mer än tusen ord och en röst är värd mer än tusen klagomål! #ingaursäkter"
Omöjligheternas Gud
Av Joakim Claesson | 31 okt , 2016 |
Sverige behöver troshjältar som står upp och talar tro in i ett samhälle som håller på att förfalla och avkristnas. Att våga stå upp för kristna ideal, att tro på helande och mirakel, att våga tro att Guds ord ska förvandla vårt land.
Veckans tittarfrågor på Facebook
Av Sara Yonadam | 28 okt , 2016 |
Här har vi lagt upp ett utdrag från de svar vi fått från er på veckans tittarfrågor.
Mail från en tittare!
Av Sara Yonadam | 17 okt , 2016 |
När vi får mail från Er tittare så blir vi så uppmuntrade mitt i allt arbete som krävs för att få Kanal 10 att växa och frodas. Detta mail fick vi för en vecka sen:
Lyft blicken!
Av Ruben Agnarsson | 14 okt , 2016 |
Mediesamhället ger oss oanade möjligheter att nå ut. Att gåvoprenumerera på Inblick är en bra början.
Vad som än krävs
Av Sara Yonadam | 07 okt , 2016 |
I en tid som denna är behovet av att nå ut med budskapet om Jesus så stort. Sverige behöver få veta att det finns något annat än politiker att sätta sitt hopp till.
Bloggar på Kanal10.se
Evangelist-bloggen
Senaste inlägget: 2014-03-13
Kanal10-bloggen
Senaste inlägget: 2017-05-11
Ledaren, programtablån
Senaste inlägget: 2017-04-04
Perspektiv-bloggen
Senaste inlägget: 2016-10-14