Vårt ansvar för dem som inte hört

| 2015-08-31 07:22:36
”Jag har skyldigheter både mot greker och barbarer , både mot lärda och olärda. Därför är det min önskan att få predika evangeliet också för er i Rom.” skriver Paulus i Romarbrevets första kapitel.
Vi som redan har fått ta emot Guds nåd och kärlek, och om frälsningen genom tron på Jesus Kristus, har ett ansvar att berätta om detta för dem som inte hört.
Detta gäller både här i Sverige och utöver världen. Varför ska vi i Skandinavien få höra dessa goda nyheter om och om igen, medan de i andra länder kanske inte får höra dessa nyheter alls?
De goda nyheter vi har fått att berätta om är att det finns syndernas förlåtelse och frid med Gud genom tron på Jesu död och uppståndelse.
Vi kan inte lägga till något till detta själva. Allt är färdigt och redo att tas emot. Allt beror på Guds nåd. Det enda vi som lyssnar kan göra är att ta emot denna gåva i tro. 
Och att berätta det för andra.
Kanal 10:s vision är att berätta om dessa goda nyheter på människors eget språk. Det uppdraget gäller både i Sverige, Norge och i Asien.


Hesekiel 3:17-19
”Du människobarn, jag har satt dig till väktare för Israels hus, för att du på mina vägnar skall varna dem, när du hör ett ord från min mun. 
När jag säger till den ogudaktige: Du skall dö, och du inte varnar honom och inte säger något för att varna den ogudaktige för hans ogudaktiga väg och så rädda hans liv, då skall den ogudaktige dö i sin missgärning, men hans blod skall jag utkräva av din hand.
Men om du varnar den ogudaktige och han ändå inte vänder om från sin ogudaktighet eller sin ogudaktiga väg, då skall han dö i sin missgärning, men du har räddat din själ.”
Vårt ansvar för dem som inte hört