Jesus lever!

| 2016-03-23 09:17:23
  Vi firar/har precis firat vår största och viktigaste högtid - Påsken. Ibland glömmer vi hur bra vi har det i Sverige. Vi har förmånen att vara lediga några dagar och det t.o.m. proklameras i vår kalender att vi firar Jesu död och uppståndelse - det är ju helt otroligt!
I Bibeln så står det i Romarbrevet 1 vers 16 "Jag skäms inte för evangelium. Det är en Guds kraft som frälser var och en som tror, först juden och sedan greken.". Tänk om vi alla kunde göra som Paulus och frimodigt tala om påskens budskap (evangelium), även om det känns lite nervöst och jobbigt ibland. Påsken och julen är högtider som de flesta vet varför vi firar och man är kanske mer öppen än vanligt att tala om Jesus. Låt oss ta vara på möjligheten och sprida påskens budskap! Vem vet hur länge vi får ha kvar den friheten i Sverige?

  Under april har vi en, på pappret liten, men i realiteten ganska stor och viktig nyhet. Måndagar, onsdagar och fredagar kl. 20.30 kommer vi  att sända 30 minuter med nyinspelade program som vi kallar "Från vårt perspektiv". Vi har behov av att "kommunicera" mer med er tittare och detta blir program med inspiration och information från Kanal 10. Vi vill också lyfta fram Pakistan Miracle Festival som sänds live den 6-8/4 kl 16-18. Senare på kvällen sänder vi även kampanjkvällar för Asien mellan kl 19-22. Vår egen Kampanjvecka är mellan den 25-29/4 kl 17-23. Det finns många andra program som jag vill lyfta fram, men pga platsbrist kan jag helt enkelt inte det.

  Till slut - min far Börje, Kanal 10:s ägare, fyller 75 år den 14 april. Detta kommer att uppmärksammas i maj i samband med vårt 10-årsjubileum av Kanal 10 den 23-28/5.

Önskar er alla en riktigt härlig fortsättning på våren.

Joakim Claésson, VD

Kristen TV i Sverige AB
joakim@kanal10.se
Jesus lever!