Omöjligheternas Gud

| 2016-10-31 18:20:37
Härom veckan så sa min kollega Amanda en sak som är så självklar, men ändå så lätt att glömma. Hon sa att, precis som Israels barn inte kunde se möjligheterna i det land som Gud lovat (när spejarna kom tillbaka i 4 Mos kap 13), så är det lätt för oss att glömma bort att för Gud är allt möjligt. Landet som man skulle inta var fantastiskt, men också kantat med enorma problem – starka krigare, befästa städer och jättar. Ur mänskligt perspektiv, en omöjlig uppgift. Pga av deras otro, lät Gud dem vandra 40 år i öken efter det. Vilket slöseri med tid! Tänk om de hade valt att lita på Gud istället. Amanda lyfte också upp Hebréerbrevet 11:7 – ”Men utan tro är det omöjligt att behaga Gud. Ty den som kommer till Gud måste tro att han är till och belönar dem som söker honom.” Vi måste tro att han ÄR! Då belönar han oss.

Sverige behöver troshjältar som står upp och talar tro in i ett samhälle som håller på att förfalla och avkristnas. Att våga stå upp för kristna ideal, att tro på helande och mirakel, att våga tro att Guds ord ska förvandla vårt land. Vi vill inte vänta i 40 år innan Gud på nytt kommer med väckelse över Sverige.

Kanal 10 vill hjälpa dig att få tro på att Gud kan. Våra program ska bygga upp dig som redan är troende, men också skapa tro till de som ännu inte vet vem Jesus är. Men även Kanal 10 behöver människor som står tillsammans med oss i tro mot alla tungor som dessvärre talar otro och dessutom sprider falska rykten. Bestäm dig för att tala väl om vad Gud vill göra i vårt land och se till att din tunga inte talar otro eller sprider negativt tal. Guds ord talar om att vi har död eller liv i vår mun (Ords 18:21 och Jak 3). Bestäm dig för att vara den som talar liv in i andras liv och talar liv även över oss på Kanal 10. Tala tro för vårt land och tro på ett förvandlat Sverige. Låt inte fiende lura dig, utan tala tro så att vi tillsammans få ”gå in i det förlovade landet”.

Till sist vill jag bara proklamera vad Hans Marklund uppmuntrat oss att göra:
 - Sverige är ett kristet land och skall så förbli! Amen.

Joakim Claésson, VD

Kristen TV i Sverige AB
joakim@kanal10.se
Omöjligheternas Gud