Många lemmar, en kropp

| 2016-09-30 08:30:26

"Därför uppmanar jag er, bröder, vid Guds barmhärtighet, att frambära era kroppar som ett levande och heligt offer som behagar Gud – er andliga gudstjänst. Och anpassa er inte efter den här världen , utan låt er förvandlas genom förnyelsen av ert sinne så att ni kan pröva vad som är Guds vilja: det som är gott och fullkomligt och behagar honom. I kraft av den nåd jag har fått säger jag till var och en av er: ha inte högre tankar om er själva än ni bör utan tänk förståndigt, efter det mått av tro som Gud har tilldelat var och en. För liksom vi i en enda kropp har många lemmar och alla lemmarna inte har samma uppgift, så är vi många en enda kropp i Kristus. Men var för sig är vi varandras lemmar. "

Romarbrevet 12:1-5

För en del av er som följer Kanal 10 på nätet, är jag nog ett nytt namn och ansikte. Jag anslöt till Kanal 10-staben för drygt 3 år sedan, då som annonssäljare och sedan blev jag försäljningschef. Under denna tid har jag dessutom fått barn, mitt tredje mer exakt, och är nu tillbaka från mammaledighet. Men även om jag har varit ledig en längre tid nu, så har jag aldrig lämnat Kanal 10 i hjärtat. Den här koncernen, Kanal 10 Media AB med alla dess underliggande bolag, är ju mer än bara ett jobb. Mer än bara en anställning, mer än bara en timrapport att fylla i och skicka in i slutet av varje månad.

Jobbet, uppgiften, funktionen på Kanal 10 är inte bara det jag gör, det är ett uttryck av den jag är. Ni som såg kampanjkvällen i tisdags kanske såg och hörde mig berätta om min uppväxt som var något tuff, och hur jag 15 år gammal gav mitt liv till Jesus och sedan dess har jag inte tagit det tillbaka.

Jag har alltid varit en passionerad person, en person med övertygelse. Och när jag släppte in Jesus i mitt liv och jag blev en del av Hans liv, så vändes all min passion till Honom och det som rör Hans rike. Sedan dess har jag alltid varit aktiv i min församling. Jag har varit mötesvärd, städat kyrkan, engagerat mig i söndagsskolan, uppföljning, kyrkkaffet, lovsång – ja, you name it. Jag har nog gjort allt minst en gång. Men oavsett vad jag har gjort, oavsett min funktion just då, har jag alltid gjort det av en anledning: att jag älskar Jesus och vill bygga Hans rike.

Jag älskar Jesus för det Han har gjort för mig, för det är den största kärlek jag någonsin mött. HAN är mitt livs kärlek. Hans godhet och nåd, hans barmhärtighet och tillrättavisning, hans kraft och hans Ande är det som för livet framåt.

Och här på Kanal 10 är vi, precis som Bibeltexten i början säger, många lemmar men en kropp. Vi har olika uppgifter och olika förmågor, men vi är ETT team, som alla tjänar Gud med det vi kan. Och inte bara vi, utan alla de som på olika sätt står med Kanal 10 är en del av teamet.

Företagarna som sponsrar och annonserar är en oerhört viktig del av Kanal 10. Ni är musklerna som gör att vi tillsammans orkar lyfta tyngre vikter än innan.

Gåvogivarna och månadsgivarna är ryggraden som håller ihop allt annat. Utan er skulle vi inte kunna stå fast som vi gör.

Tittarna är inte bara vår publik utan också de som sitter på läktaren och hejar på – era uppmuntrande mail och samtal ger oss sådan energi att fortsätta kämpa för att få ut evangeliet.

Så oavsett om vi är kameramän, producenter, ekonomiska förlösare, annonsförsäljare, volontärer, ledning eller vilken funktion vi än har, så är vi del i samma kropp där Jesus är huvudet och vi alla gör vår del. Och när vi gör det, i harmoni, så förlöser den enheten en ostoppbar kraft i att få ut evangeliet om Jesus till människor som inte hört det förut; hopp för de förlorade, kraft för de svaga nåd för de fördömda och en framtid för alla som vill gå framåt.

 

Vi gör det tillsammans! 

Många lemmar, en kropp