Kanal10 bloggen

På kanal10 bloggen får du se vad som händer barkom scenen bland Kanal10s medarbetare och arbete. Flera av Kanal 10s medarbetare bidrar i denna blogg.

Vad som än krävs

Av Sara Yonadam | okt 07, 2016

Var ska jag börja denna text? Mitt hjärta bubblar och min hjärna gör volter i försök att sätta ord på den störtflod av intryck som kräver sitt utrymme. Tanke efter tanke ställer sig i vägen för den föregående innan jag ens hunnit tänka klart den första. Det exploderar i mina känslor just nu och jag vill helst bara brista ut i sånger till Jesus och bön för alla de som inte känner Honom än. Än. Inte än. Men en dag. En dag ska folkskaror få lära känna Jesus. En efter en kommer vi till honom. En efter en blir vi helt förundrade av hans omätbara kärlek, Hans oändliga nåd, Hans omättliga längtan efter att få ha en nära relation med oss. Med mig. Med dig. Med dina vänner. Med dina motståndare. Med våra beslutsfattare. Med våra kriminella.

För de är just det; våra.

I ett land som Sverige, där individualismen inte bara frigjort människor utan också bundit dem i en försagdhet och förkastelse som leder dem till depression och där vår huvudstad Stockholm är världsledande i antal ensamhushåll, behöver vi kristna ta vårt ansvar och ta till oss våra medmänniskor.

I Bibeln ser vi hur Gud ställer Sitt folk till svars för landets avfällighet. Vi ser i Jesaja bok att profeten Jesaja började med att fördöma folket. Han talade till dem utan att inkludera sig själv som en av folket. "Ve DIG, DU syndiga släkte... ERT land är ödelagt, ERA städer nerbrända i eld." och så vidare. Men det står att när kung Ussia dog SÅG Jesaja Herren sitta på sin tron. När Jesaja såg Gud så ändrades hans tal. Från att fördöma folket för deras synder började Jesaja identifiera sig med sitt folk och hans bön blev "Ve MIG, JAG förgås. För JAG är en man med orena läppar och JAG bor bland ett folk med orena läppar."

När Jesajas bön blev en ödmjuk bön och när han började identifiera sig med sitt folk, kom också Guds rening och kallelse till honom.

I en tid som denna är behovet av att nå ut med budskapet om Jesus så stort. Sverige behöver få veta att det finns något annat än politiker att sätta sitt hopp till. Sverige behöver få tro för att en förändring ska komma, men den kommer inte genom lobbygrupper. Förändringen kommer inte genom yoga i skolan och mindfullness som rehabiliteringsform. Den kommer genom Jesu kropp på jorden; församlingen. Den kommer inte genom din pastor, den kommer genom dig. Och mig. Och oss tillsammans. När vi står enade i det enda uppdrag vi har: att predika Jesu kärlek till människor genom ord och handling.
På vilket sätt? På det sätt som krävs.
Men hur mycket får det kosta? Det får kosta allt.
Men jag kan inget! Du kan tillräckligt.

För det handlar ändå inte om dig. Det har aldrig handlat om dig och mig. Det har alltid handlat om Jesus och Honom uppstånden, som Paulus säger.

På Kanal 10 brinner vi för att nå in i hemmen med sanningen om syftet med varje persons liv; att bli återkopplad med Gud och komma in i sitt evighetssyfte. Och vad är din del? Kanske är du den som introducerar ett program som du tror skulle passa just din granne så att han/hon kan få evangeliet presenterat för sig på ett passande sätt. Kanske skickar du en gåvo-prenumeration av Inblick till din kommunpolitiker. Kanske stödjer du Kanal 10 så att vi kan utveckla både innehållet i våra program men också räckvidden av vår kanal. Vad du än gör så kom ihåg att vi är bara starka om och när vi står enade. 

 

"Därför säger jag dig: Hon har fått förlåtelse för sina många synder. Det är därför hon visar så stor kärlek."

Luk 7:47

Utrustade med kraft
maj 11, 2017
President Donald Trump
nov 09, 2016
Bloggar på kanal10.se
Evangelist-bloggen
Senaste inlägget: 2014-03-13
Kanal10-bloggen
Senaste inlägget: 2017-05-11
Ledaren, programtablån
Senaste inlägget: 2017-04-04
Perspektiv-bloggen
Senaste inlägget: 2016-10-14