MedieMission International
MedieMission International (MMI) är idag Europas största missionsorganisation som använder media som verktyg. Media spränger gränser och når innanför väggarna till dem som behöver de goda nyheterna. MMI är en allkristen organisation som växt snabbt under de senaste 10 åren. MMI är en respekterad aktör inom kristen mediemission i världen.

Hur började det?

Det började för mer än 30 år sedan. Laura & Hannu Haukka fick som unga visionen om att jobba med media som verktyg i missionen. Tyngpunkten var länge Sovjetunionen, senare Ryssland. Ett märkligt mirakel inom den kristna mediavärlden skedde 1990 i samband med Sovjets sönderfall. Den kristna tecknade serien "Superbook" sändes på Sovjetunionens statliga kanal 1. Det var ett under och inte nog med det: På fyra veckor fick uppföljningskontoret en miljon tittarbrev från barn i det jättelika landet. Det blev ett genombrott för det vi idag kallar MedieMission International (I Finland: IRRTV, i USA/CANADA Great Commission Media). Sedan 1991 har Mediahuset utanför Helsingfors varit centrum för ett växande kristet mediaarbete i Ryssland, Ukraina och forna Sovjetstater likaså i muslimvärlden. Sedan 2001 sänds program i Israel, Kina, Laos och Indien.

Storstadskampanjer

Sedan 2003 har storstadskampanjerna varit något av ett varumärke för MMI (MedieMission International). Storstadskampanjer har genomförts i 50 stora städer. Idag har de lokala församlingarna tillsammans med oss på MMI berört miljonstäder med kristna program på TV, radio och internet plus reklam på bussar, gator, annonser i tidningar och sms. Budskapet är i korthet: Vill du veta mer om kraften som kan förändra ditt liv? Vittnesbörd av lokala "kändisar" som mött Jesus har väckt befolkningens intresse och de har kontakta vår telefonjour.
Programmet ”Tro & Under” leds av pastor Morgan Carlsson, som är adminstrationsansvarig i MMI.